Εισηγητής |
Θέμα |
Σελ. |
|
Πρόλογος Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου |
13 |
|
Χαιρετισμός Αθ. Βερτσέτης |
15 |
|
Χαιρετισμός και κήρυξη έναρξης εργασιών Η´ Τσακωνικού Συνεδρίου |
17 |
|
Καλωσόρισμα Αρχείο Τσακωνιάς |
19 |
|
Πρόγραμμα Η´ Τσακωνικού Συνεδρίου |
23 |
Α Συνεδρία |
Λεωνίδιο (Φάμπρικα Πολιτισμού) |
|
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Β. ΒΕΡΤΣΕΤΗΣ |
Και πάλιν το όνομα Τσάκωνες / Τσακωνιά. Η γραφή του ονόματος |
35 |
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΚΟΥΤΟΥΞΙΑΔΟΥ |
«Αξιομίμητοι Ευποιητές» της Τσακωνιάς (19ος αι.-αρχές 0ού αιώνα). Η μεταθανάτια βούληση ιερέων κληροδοτών της εκπαίδευσης, όπως εκφράστηκε στις διαθήκες τους |
41 |
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Θ. ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ |
Πτυχές του πνευματικού έργου της Ελισάβετ Ψαρά |
57 |
ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΤΣΟΥΧΛΗΣ |
Η μετεξέλιξη της ταξιδιωτικής γραφής του Κώστα Ουράνη. Από τον κοσμοπολιτισμό των πρώτων ετών στη λατρεία των ερειπίων |
69 |
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΟΜΠΟΧΟΛΗ |
«Γράμμα στον άνθρωπο της πατρίδας μου»: Ο φιλοσοφικός στοχασμός και η ηρωική ενατένιση στην ποίηση του Κώστα Ουράνη |
83 |
TIMOFEY ARKHANGELSKIY
MAXIM KISILIER
VLADIMIR PLUNGIAN |
Ηλεκτρονικό σώμα κειμένων της Τσακωνικής διαλέκτου:
Τι είναι και γιατί χρειάζεται |
89 |
Β Συνεδρία |
Λεωνίδιο (Φάμπρικα Πολιτισμού) |
|
π. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΕΤΡΗΣ |
Περί της γραφής του λόγου της τσακώνικης γλώσσας–Μία μαρτυρία |
97 |
ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΧΡ. ΚΟΡΟΛΟΓΟΣ |
Τα παρωνύμια (παρατσούκλια) στη Νότια Κυνουρία και ιδιαίτερα στην Τσακωνιά |
101 |
ΣΤΑΥΡΟΣ Γ. ΚΑΤΣΟΥΛΕΑΣ |
Η γυναικεία ομιλία στην Τσακωνική γλώσσα |
143 |
ΕΙΡΗΝΗ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ |
Ο ρόλος των Τσακωνικών Παραδόσεων και Διαλέκτου στην Προσχολική Αγωγή και τη γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού |
159 |
ΚΑΜΑΡΟΥΔΗΣ ΕΥΑΓΓ. ΣΤΑΥΡΟΣ |
Διδακτική της Διαλεκτολογίας στις καθηγητικές σχολές: Πριν να είναι πλέον αργά |
165 |
ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΕΛΙΣΣΑΡΟΠΟΥΛΟΥ |
Μορφολογικά χαρακτηριστικά των Τσακωνικών της Προποντίδας |
177 |
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Κ. ΜΗΤΡΟΠΕΤΡΟΣ |
Οι γλωσσικές ιδέες των προσωκρατικών και τα θεμέλια της γλωσσικής επιστήμης. |
203 |
MAXIM KISILIER
ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ |
Τσακώνικες σπουδές στην Αγία Πετρούπολη και Αρχείο της Τσακωνιάς |
233 |
ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ ΚΡΗΤΙΚΟΥ |
Η Διαχρονική Εξέλιξη της Τσακωνικής Γραφής: μια σύντομη περίληψη |
239 |
Γ Συνεδρία |
Λεωνίδιο (Φάμπρικα Πολιτισμού) |
|
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΣΤΕΦ. ΜΙΧΑΛΑΓΑ |
Ψηφίδες ιστορίας των μοναστηριών της Τσακωνιάς κατά τη δεύτερη Βενετική κυριαρχία στην Πελοπόννησο |
247 |
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΜΗΝΑΟΓΛΟΥ |
Ο Κυνουρίας Διονύσιος κατά του Φαρμακίδη και του Καΐρη: Ορθοδοξία και Ελληνισμός-αίρεση και ξενοκρατία |
265 |
ΗΛΙΑΣ ΓΙΑΝΝΙΚΟΠΟΥΛΟΣ |
Διαχείριση και προστασία της ανίκητης περιουσίαςτης μονής Σίντζας κατά την Οθωνική περίοδο (1833-1853) |
275 |
ΙΩΑΝΝΗΣ Δ. ΜΠΟΥΓΑΤΣΟΣ |
Η διαχρονική συμβολή του Κυνουρίας Διονυσίου στα εκκλησιαστικά πράγματα της Εκκλησίας της Ελλάδος |
313 |
ΓΕΩΡΓΙΟΣ-ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΗΛΙΟΥΡΑΣ |
Η συμμετοχή των Τσακώνων στον Εθνικοαπελευθερωτικό Αγώνα: Η Πολιορκία και Άλωση της Μονεμβασίας |
381 |
ΤΑΚΗΣ ΠΙΤΣΕΛΑΣ |
Της ποιήσεως το αντίστροφον |
405 |
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ |
Ο Εμφύλιος στην Κυνουρία. Η Διπλή μάχη Λεωνιδίου-Αγ. Βασιλείου ( 21- 22/1/1949) |
427 |
ΘΑΝΑΣΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ |
Παρουσίαση του βιβλίου του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου «Πώς γράφτηκε ο Εμφύλιος. Πώς περιέγραψαν οι δύο πλευρές τις μάχες του Εμφυλίου Λεωνιδίου-Αγίου Βασιλείου ( 21- 22 Ιανουαρίου 1949). Case study για την ιστορία του Εμφυλίου πολέμου» (Εκδοση Αρχείου Τσακωνιάς, 016) |
435 |
ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΑΝΤΖΙΔΗΣ |
Παρουσίαση του βιβλίου του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου «Πώς γράφτηκε ο Εμφύλιος» |
437 |